Bli medlem

Nyheter

Månedens bedrift i september, Zocial feirer 10-årsjubileum

Zocial ble grunnlagt i 2012 av Glenn Helge Kvilhaugsvik. Bedriftens primærtjeneste er digital kommunikasjon og produksjon for digitale flater. Gjennom de siste 10-15 årene har markedsføringen forandret seg fra aviser og trykte medier til digitale og sosiale medier. Zocial har gjennom 10 år spesialisert sin kompetanse innen resultatbasert markedsføring.

Publisert

6

Glenn Helge Kvilhaugsvik startet sin læretid som Grafisk Designer hos Deadfish. Etter at læretiden var over var han med på oppstarten av egen bedrift RH Multimedia, som senere slo seg sammen med Header, før han gikk tilbake til sitt opprinnelige selskap, og omdøpte det til Zocial. Nå har de 10-årsjubileum som de kommer til å feire i sine nyoppussede lokaler på Oasen Storsenter.

Vi spør Glenn Helge hva Zocial primært arbeider med for sine kunder. I vår bransje er det viktig å markedsføre bedriftskunden på en enkel måte slik at kundene deres igjen forstår budskapet og at det skal være enkelt å bestille/kjøpe varer enten i fysisk butikk eller på nett. For å få dette til kan det være komplekse løsninger som vi må lage for vår bedriftskunde, men for de som skal handle må det oppleves enkelt.
Vi er 5 ansatte nå, men vi har behov for flere medarbeidere og søker etter personer med erfaring innen digital markedsføring. Henvend dere gjerne til Glenn Helge dersom du ønsker informasjon om Zocial og jobbmuligheter. 

I Zocial har vi spesialisert oss innen Webutvikling, sosiale medier og google. Innenfor webutvikling gjør vi både design, utvikling og drift av nettsider og nettbutikker hvor vår spisskompetanse ligger i (UX design) brukeropplevelsen, som handler om at nettsiden eller nettbutikken skal være best mulig bygget for å generere f.eks salg eller henvendelser.

Innenfor sosiale medier og google er vår kjernekompetanse annonsering. I disse kanalene produsere og spisse vi inn annonser direkte mot de målgruppene du ønsker å treffe. Målet med enhver kampanje eller annonse kan variere fra salg, henvendelser, påmeldelser eller merkevarebygging. Vår jobb er å analysere hvem som viser interesse for din annonse og spisse inn målgruppen fortløpende, samt optimalisere annonsene for at våre kunder skal få mest mulig igjen for sine annonsebudsjetter. Det er dette som kalles resultatbasert markedsføring.

Zocial er et av byråene i Norge som har jobbet lengst med og tilbudt sosial mediemarkedsføring som en tjeneste. Vi er også en av få sertifiserte Facebook marketingpartner i Norge sier Glenn Helge.

Vi har funnet en nisje med tjenester som sammen eller hver for seg kan høyne omsetningen til våre samarbeidspartnere og kunder. Budskapet i annonser og nettsider må ha en rød tråd, slik at brukerne blir trigget, få nødvendig informasjon og lett kan føres videre til et salg. Prosessen og sammenhengen her er veldig viktig sier Glenn Helge til slutt.

For å få mer informasjon om Zocial gå inn på deres nettsider.