Åkrehamn Vekst avholdt sitt årsmøte på Vili & Ve tirsdag 21. februar

Publisert

Åkrehamn Vekst har de siste årene startet våre årsmøter allerede kl 08:00 om morgenen med frokost før vi har et foredrag og til slutt selve årsmøtet.

I år har var vi på Vili & Ve der vi fikk en god norsk frokost før Solstein fortalte om «Livet på Solstein» Ole Egil Flotve hadde med seg Kris som arbeider i tre avdelingen og lørdagen på Vili & Ve og Bjørnar som er i catering og jobbfrukt. Solstein sitt formål er å utvikle mennesker gjennom tiltak som bidrar til at flere personer får delta i arbeidslivet. Solstein har avdelinger som tre, mekanisk, jobbfrukt, catering, kurs og konferanse, glasskunst, Vili & Ve med kafé-blomster-interiør og bakeri. De lager paller for Hydro og omsetter fra 14-16 millioner for Hydro konsernet og produserer ca. 100 tusen paller i året, Jobbfrukt leveres til 100 bedrifter og det går ut 400 kurver i uken. De har også en avtale med NAV med Arbeidsrettet rehabilitering der det til nå har vært 1000 mennesker i prosjektet. Avtalen varer til 2019. Kurs og konferansedelen har 200 oppdrag i året. Glasskunsten omsetter nå for nærmere en million kroner. Solstein omsetter for 54 million og er 130 ansatte. Til slutt må de selvsagt ta med OL som de skal være med på fra 14-25 mars, vi heier på Solstein laget og takker for den flotte presentasjonen av Solstein.

Kris, Bjørnar og Ole Egil fra Solstein

Årsmøtet ble ledet av Styreleder Kjartan Medhaug som gikk gjennom årsmelding, regnskap, budsjett og serviceavgift for 2017 og til slutt selve valget av styre.
Regnskapet viser en omsetning på litt over en million og et resultat på plussiden med 15 tusen. ÅV har 1,5 årsverk og er avhengig av at 13 bedrifter hjelper oss med å betale et ekstra beløp slik at vi kan opprettholde 1,5 årsverk. Årsmeldingen viser at vi arbeider på et vidt spekter med mange forskjellige saker i løpet av året. Årsmeldingen kan dere lese i sin helhet ved å trykke på denne linken ÅRSMELDING 2016. Budsjett 2017 er lagt opp til en omsetning på 1.050 million og et resultat på pluss 5 tusen kroner. Vår styreleder gjennom 6 år Kjartan Medhaug ønsket å fratre som leder men er valgt inn som styremedlem. Ny leder er Jørgen Sletten og ny nestleder Jonas Simonsen. Vi takker også Janne Fingan Stol for fire år i styret. Takk også til valgkomiteen der leder Olav Emil Hansen gjennom over 10 år har ledet komiteen.

Fra årsmøtet ser vi fra venstre Olav. ny styreleder Jørgen og Olav

Valg: